Коли ми говоримо про курси вивчення англійської онлайн, зазвичай фокус падає на студента: зручно, гнучкий графік, можна говорити з дивана чи з кав’ярні. Та рідко хтось замислюється, як це виглядає з іншого боку екрану — з боку викладача.
Для студента онлайн-заняття з англійської може бути хобі, способом урізноманітнити день або нарешті заговорити. А для вчителя — це професійна діяльність, у якій потрібно одночасно бути модератором, мотиватором, аналітиком, психологом і технічним спеціалістом.
Що саме відбувається на онлайн-уроці для вчителя?
Під час розмовного заняття викладач виконує десятки мікрозавдань одночасно. Йому потрібно:
- помічати й м’яко коригувати помилки у вимові, лексиці та граматиці;
- підтримувати темп уроку та логіку курсу;
- допомагати студентам будувати речення — навіть тим, хто боїться говорити;
- стимулювати розмову й робити тему цікавою для різних людей у групі;
- відповідати на спонтанні питання, не втрачаючи структури заняття;
- тримати баланс між індивідуальною увагою та груповою динамікою.
Студент може «сховатись» за вимкненою камерою чи коротко відповідати, а вчитель — ні. Він задає тон уроку та відповідає за якість навчання щохвилини. Саме тому підготовка до онлайн-уроку часто триває довше, ніж саме заняття.

Онлайн-формат дає студентам свободу. А що він дає вчителю?
Онлайн-навчання справді гнучке найперше для учня. Викладач не може просто так пересунути урок «коли зручно». Він працює за розкладом, готує матеріали, тестує платформу, адаптує завдання під рівень групи та шукає способи підтримати студентів навіть на відстані.
І все ж у дистанційному викладанні є вагомі переваги для викладача, про які часто забувають.
Плюси онлайн-викладання, про які знає кожен вчитель
1. Спокійний робочий простір. Без шуму класу, зайвих розмов і стресу. Це дає можливість зосередитися на мовленні студентів і якісному фідбеці.
2. Легше налагодити довіру. Удома студенти почуваються розкутіше, частіше говорять і менше хвилюються, а отже — легше входять у діалог.
3. Вищий рівень залучення. EdTeach-інструменти, інтерактиви, міні-ігри та спільні онлайн-дошки роблять уроки більш живим, порівняно з класичним форматом.
4. Досвід, який підсилює резюме викладача. Онлайн-викладання показує вміння працювати з технологіями, управляти групою дистанційно та організовувати навчальний процес незалежно від обставин — навички, які в сучасному світі цінуються особливо високо.
То як воно — бути онлайн-викладачем?
Це відповідально, іноді складно, але дуже винагороджує. Онлайн-формат відкриває нові можливості й для студентів, і для вчителів: більше свободи, інструментів і способів взаємодіяти.
Онлайн-уроки стають не просто навчанням, а комфортним середовищем, де студенти можуть говорити без страху, а викладач — знаходити індивідуальний підхід до кожного. І саме в цьому є головна цінність сучасної дистанційної освіти.
Скрипник Юлія