Бізнес-англійська – один із найбільш затребуваних курсів англійської сьогодні. Адже, підтримуючи зв'язки з іноземними колегами, хочеться говорити з ними однією мовою.
Щоправда, тут головне не переплутати – є бізнес-курси англійською та англійська для бізнесу. Тобто в першому випадку спікери англійською мовою розповідають про те, як вести бізнес та керувати компанією чи своєю справою, а в іншому – викладачі навчають необхідної лексики тих, хто вже сам давно працює у бізнесі.
Звичайно, серед викладачів бізнес-англійської більшість тих, хто сам не працював у бізнес-сфері, а лише володіє необхідними словами та фразами, які потрібні тим, хто хоче вести переговори англійською.
По суті, такі спеціалізовані курси покликані підняти рівень розмовної та письмової мови, лише у певній галузі діяльності. Тобто замість швидкого виголошення фрази "Ми отримали лист від Петра", студенти навчаються вільно вимовляти фрази "Ми отримали рахунки та договір від наших партнерів", тобто вчаться використовувати звичайні мовні конструкції, але використовуючи специфічну лексику.
Цікаво, що студенти, які відвідують курси бізнес-англійської, часто досить нетерпимо ставляться до молодих викладачів або ж до викладачів, які мало знають про їхню спеціальність. Тому викладачі, які вже пропрацювали кілька років на певній посаді, а тепер переключилися на викладання мови, цінуються особливо високо. Але загалом серед викладачів мови таких не багато, і вчитель найчастіше має лише одну спеціальність – викладання. Тому не варто так різко реагувати на те, що викладач бізнес-англійської не знає, як заповнювати податкову декларацію.
Швидше, найбільш правильним підходом є побудова заняття як розповіді студента англійською про те, як працюють ті чи інші бізнес-структури. Це допомагає студенту "розговоритися", а викладачеві – оцінити, де у знаннях студента є прогалини у словниковому запасі.
Крім того, курси бізнес-англійської ефективно проходять у вигляді презентацій. Тобто студенти спочатку вивчають невеликий обсяг слів і виразів, які можуть їм знадобитися, а потім роблять презентації про свої компанії, продукти, свої безпосередні обов'язки в компанії. Така робота зі студентами призводить до активнішого засвоєння необхідних слів і виразів, а присутність викладача допомагає робити цей процес швидшим та успішнішим.
Іноді, звичайно, при роботі в групі можуть виникати проблеми через те, що студенти, які звикли до певної ієрархії всередині компанії, не можуть швидко перебудуватись і продовжують сприймати інших студентів у групі як тих, хто працює разом із ними. На перший погляд може навіть здатися, що індивідуальні заняття в такій ситуації краще. Однак не варто здаватися, адже індивідуальні заняття ніколи не принесуть стільки користі, як робота у групі. У такій ситуації багато що залежить від викладача, який може побудувати гармонійні взаємини між студентами всередині групи, де викладач – джерело інформації, а студенти – партнери, які зібралися разом для досягнення мети – вивчення мови, яка допоможе їм розширити горизонти своєї діяльності.
Взагалі курси бізнес-англійської можуть відбуватися у будь-якій формі, але найефективніший спосіб вивчення – вивчення в адаптованому середовищі. Тобто ефективним способом стане проведення тренінгів, ігор, конференцій, переговорів англійською мовою. У таких умовах вивчена інформація краще і швидше запам'ятовується, плюс, як уже було сказано, стають помітні прогалини, на які варто звернути увагу.
Але, звичайно, у разі вивчення бізнес-англійської думки і побажання студента особливо важливі. Про будь-яку цікаву тему варто повідомляти викладачеві. Це допоможе йому при підготовці до занять звертати увагу саме на ті теми та моменти, які потрібні студентам. Так можна зробити заняття максимально ефективними та вивчати дійсно те, що знадобиться у роботі. Намагайтеся разом з викладачем зробити свої заняття максимально насиченими, і ви неодмінно досягнете найвищих результатів.
Джерело osvita.ua